امروزه لزوم طراحی سایت در موفقیت هر شغلی بر کسی پوشیده نیست و مسلما طراحی سایت یک راه مطمئن در افزایش درآمد و موفقیت در کسب و کار افراد به شمار می رود .
طراحی سایت نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به عنوان یک گام موثر برای افزایش درآمد و یک راه مناسب برای تبلیغات کسب و کار افراد است .
به همین سبب شرکت ها و افراد بسیاری در سراسر جهان به طراحی سایت برای خود اقدام نموده اند و طراحی سایت خود را به یکی از شرکت های طراحی سایت سپرده اند .

نکات مهم قبل از شروع طراحی سایت

مشخص نمودن هدف :

اولین گام برای راه اندازی سایت مشخص نمودن هدف شماست . شما ابتدا باید مشخص کنید که قصد شما از طراحی سایت صرفا سایتی برای معرفی شرکت و محصولاتتان است یا قصد فروش آنها را نیز دارید ؟ آیا شما هدف بلند مدتی برای خود تصور نموده اید ؟
نوع شغل شما می تواند تعیین کننده نوع سایت شما باشد . برای مثال اگر شما دارای شرکتی بازرگانی هستید باید سایتی برای اطلاع رسانی از اخبار و فعالیت های شرکتتان راه اندازی نمایید و یا اگر مثلا شما دارای فروشگاه پوشاکی در تبریز هستید می توانید با طراحی سایت در تبریز بازار فروش خود را به سراسر ایران گسترش دهید و به این ترتیب در افزایش درآمدتان تاثیر گذار باشید.

مشخص نمودن کاربران سایت :

قدم بعدی برای طراحی سایت مشخص نمودن مخاطبان سایت تان هستند . داشتن شناخت کامل از مخاطبان و بازدید کنندگان سایتتان می تواند به شما کمک بسیاری نماید . برای مثال اگر شما سایتی می خواهید که بیشتر بازدید کنندگان آن کودکان هستند باید این امر را در طراحی قالب سایت تان در نظر بگیرید و یا در مکان هایی که بیشتر مورد توجه کودکان است تبلیغات خود را قرار دهید .
میزان بودجه :

مسلما قیمت طراحی سایت مقدار مشخصی نمی باشد و با توجه به نوع سایت ، امکانات و .. تعیین می شود . همچنین قیمت طراحی سایت در شرکت های مختلف نیز یکسان نمی باشد .

انتخاب شرکت قابل اعتماد :

پس از مشخص نمودن هدف و قصد خود و همچنین بودجه خود باید شرکت طراحی سایتی را انتخاب نمایید . در گذشته برا اینکه بتوان شرکتی برای این کار پیدا کرد مجبور به استفاده از شرکتهای شهر خود بودیم.برای مثل در تهران باید به شرکتهای تهرانی مراجعه میشد و یا برای طراحی وب سایت تبریز ، مجبور به مراجعه حضوری به شهر خود بودید اما امروزه ظرف زمان و مکان مفهومی ندارد و به راحتی می توان اقدام به سفارش از هر نقطه ی جهان نمود.
بهینه سازی سایت :

علاوه بر طراحی سایت شما باید به بهینه سازی سایت تان نیز بپردازید ، امروزه با وجود تعداد بسیار زیادی از سایت ها و وجود رقبای قدرتمند شما باید در موتورهای جستجو از جمله گوگل دارای رتبه های برتر شوید . زیرا بیشتر افراد برای خرید یک کالا از موتورهای جستجو استفاده می نمایند . این اقدام می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان شما داشته باشد .

محتوای مناسب :

می توان محتوای مناسب را مهم ترین جزء یک سایت نامید . مسلما کاربری که مقاله یا محتوای مفیدی را در سایت شما خوانده باشد ، مجددا به سایت شما باز میگردد و برعکس اگر کاربر سایت شما از محتوا سایت شما راضی نباشد ، بار دیگر با مشاهده سایت شما در نتایج گوگل بر روی آن کلیک نخواهد کرد .

پشتیبانی قوی :

بعد از طراحی سایت ، با بالا رفتن بازدید از سایت لزوم یک تیم پشتبان قوی سریع احساس می شود ، که در صورت بروز هر گونه مشکل ، سریعا نسبت به رفع آن اقدام نمایند .

موارد بسیاری وجود دارد که می تواند در موفقیت یک طراحی سایت موفق به شما کمک کند . که ما در اینجا به معرفی مهم ترین آنها پرداختیم .

مرجع: https://virgool.io/@sale/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-ibr9beh0es3y